Odd Things About America

Hittade en lista för ett tag sedan, 15 Odd Things About America That Americans Don't Realize, och måste bara dela med mig av den! Artikeln hittar ni här och den tar helt enkelt upp väldigt mycket saker om USA som jag också reagerade på när jag var där borta.
 
 
 
Tex. att man måste tänka på att skatten inte är inkludera i priserna som anges på lapparna i butikerna utan den läggs på sedan när man betalar i kassan. Värt att tänka på så du inte går och undrar hur dåligt du måste ha räknat på vad det skulle ha kostat, det är inte ditt fel du glömde bara räkna med skatten. Ett annat exempel är att amerikaner är väldigt vänliga (läs irriterande överdrivet vänliga); som svensk är jag van att om jag sitter på en buss och det kliver på en person som jag inte känner så sätter sig den personen inte brevid mig om det finns flertal lediga platser i bussen. Personal space people! Sedan ska vi inte ens börja prata om storleken på portionerna man får där borta, en portion räcker lätt till en hel familj här hemma i Sverige, eller hur patriotiska amerikaner är. Flags everywhere!
 
Men ska inte bara klaga, jag gillade USA och rekommenderar verkligen alla att åka dit på ett besök för att i första hand uppleva allt det bra (och det lite löjligt överdrivna) och bilda er egen uppfattning om våra fördomar om USA stämmer. Avslutar med en bild på mig och tjejerna i USA, puss och kram så länge. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: