Charleston, South Carolina

Nu är vi framme i st augustine i Florida där vi kommer stanna i två-tre dagar beroende på vädret innan vi åker ner till Miami och Key west. Charleston var i alla fall väldigt fint, tyvärr var det lite mulet när vi gick runt så bilderna blev inte så bra och gör inte staden rättvisa. Dock så har nog vår kära fotograf Anna lite bättre bilder än jag fick till med min iPhone så ska försöka lägga upp de senare när hon har laddat upp dem men nu får ni nöja er med några få bilder som blev okej. Kan bara säga att byggnaderna påminde lite om England i stil och var väldigt vackra. Sedan var det även väldigt många hus med terass och vita pelare, precis som man tänker sig att hus i södra USA ska se ut men som jag inte fick någon bra bild på. Nu ska jag hoppa in i duschen, känner sig lagomt fräsch efter ex antal timmar i bilen och ex antal timmar shopping. Puss och kram så länge! 

Åh just ja, idag är det även amerikanska mors dag så grattis på mors dagen Mamma! haha var helt säker på att det var samma datum i både Europa och USA, men kanske bara vi i Skandinavien som har annorlunda? För vet att vi i Sverige har den 25 maj men enligt Anna har även Tyskland samma som USA har, nämligen denna söndag. Sedan upptäckte vi även att fars dag är olika datum, tydligen firar både USA och Tyskland det om några veckor och inte alls under hösten som vi har. Konstigt, var helt säker på att vi i Europa hade samma datum för det, eller ja inte för att jag ens har funderat på det tidigare men tycker att det är lite konstigt. Okej det var lite sidspår, nu måste jag verkligen duscha, puss och kram så länge! 











Kommentera här: