Varför utlandsstudier?

Vårterminen 2014 har fått sitt slut (för ett ganska bra tag sedan) och därmed också mitt bloggande om utlandsstudier. Jag har haft en fantastisk termin i USA och kommer minnas det med glädje resten av mitt liv. Det är bland det roligaste och största jag har gjort och om jag fick chansen att göra det igen så skulle jag inte tveka en sekund!

Så till alla ni som går och funderar på att plugga utomlands, sluta tänka och bara gör det! Jag säger (precis som alla andra jag har frågade innan jag bestämde mig för att åka iväg) plugga utomlands, det är värt det! Självklart är det jobbigt stundtals både innan du åker och under tiden du är där, det är helt klart en jobbig process att få det att bli verklighet med dina utlandsstudier då det är mycket som ska fixas lång tid i förväg och mycket som ska klicka. Det kommer garanatera inte heller bli exakt som du tänkt dig, det är stor skillnad på att sitta här hemma i Sverige och planera och förställa dig hur det ska vara jämfört med hur det faktiskt blir, men jag lovar att det ändå blir helt fantastiskt i slutändan! 

Det blev mycket utropstecken i det där stycket men kan bara inte låta bli, jag tycker verkligen att utlandsstudier är en fantastisk möjlighet som man ska passa på att utforska. Det är inte bara en sjukt rolig tid där du får vänner över hela världen, får en chans att se fantastiska platser och uppleva nya kulturer utan du kommer också lära dig otroligt mycket om dig själv och utvecklas som person på en helt annan nivå.

Ta chansen, du kommer inte ångra dig!

Kommentera här: